‘Begrijpen wij Turkije en de Turken nog?’

Op 17 november spreekt Hans Luiten hierover in het Zincafé Kogerkerk.

Hoe kan het dat de voormalige vrienden Erdogan en Gülen, afkomstig uit het zelfde ‘religieuze nest’, nu vijanden zijn, hoe zien hun achterbannen eruit, hoe komt het dat zoveel Nederlandse Turken voor Erdogan zijn, etc.? Genoeg vragen voor een interessante bijeenkomst van het Zincafé van de Kogerkerk. Hans Luiten is historicus en Turkijekenner. In Zaanstad was hij tussen 2006 en 2010 wethouder.

Het Zincafé Kogerkerk is een Zaans forum voor opinie en debat voor vraagstukken op het terrein van zingeving, maatschappij en cultuur. Met dit café wil de Kogerkerkgemeente gelegenheid scheppen om in informele sfeer hierover met elkaar te praten.

Plaats: Kogerkerk, Kerstraat 14, 1541 HA Koog aan de Zaan (hoek Raadhuisstraat – Verzetstraat). Aanvang 20.00 uur. De kerk is open vanaf 19.30 uur. Toegang gratis, collecte ter bestrijding van de onkosten na afloop.

Nadere informatie: bij Anneke Röhling, tel. 075-6162362, anneke@rhlng.net