Nieuwe kerkelijk jaar feestelijk van start

Op zondag 1 september is de Mattheus het nieuwe kerkelijk jaar gestart. Het Vierhuis stond in het teken van het nieuwe jaarthema: Ommekeer. Onze vaste huisontwerper Dick Amesz, was gevraagd een logo bij het nieuwe jaarthema te maken. En dat is goed gelukt.

Het Vierhuis werd muzikaal opgeluisterd met veel liedjes en muziek. Con Brio bracht het nieuwe jaarthemalied ten gehore. Het duo Ruud en Ruud luisterden enkele stille momenten op met muziek uit Band of Brothers.

Jos en Jos gaven duiding aan het jaarthema. Daarbij verhaalde Jos Emons over zijn eigen ervaring tijdens zijn opleiding op het klein seminarie in zijn jonge jaren.

Na het verhuis was er tijd voor koffie, thee met heerlijke petit fours en werden de zomerse vakantie ervaringen gedeeld. Ondertussen werd de tuin omgetoverd tot een gezellig terras. Grillmasters John en Paul verrasten de mensen met heerlijke salades, vegaburgers, schouderkarbonades, natuurlijk vergezeld van de juiste wijn. Het was een gezellige gebeurtenis waarbij veel mensen ook kennismaakten met de nieuwe eigenaren van de kerk en pastorie.

Alles bij elkaar een boeiend en mooie start voor ons nieuwe kerkelijke jaar. Het gebeurt in de Mattheus.