The Passion op z’n Zaans

passion-2017-posterDe Zaanse Passion brengt het passieverhaal van Jezus tot leven in de Zaanstreek. Een wit kruis wordt door Koog en Zaandijk gedragen door Zaankanters die bijdragen aan het welzijn aldaar. Zij komen uit bij ‘De Ontmoeting’. In de kerk horen de bezoekers moderne muziek die zij herkennen. Bij binnenkomst vallen de linnen doeken op. Bij de geboorte van Jezus werd hij in linnen doeken gewikkeld. Aan het kruis droeg hij slechts een linnen doek en werd hij in linnen doeken gewikkeld en toen het graf leeg was lagen er slechts linnen doeken… De linnen doeken geven de betekenis van Jezus leven aan. Hij legde verbindingen…. Door de ogen van zijn moeder Maria en zijn vriendin Maria Magdalena beleven we het verhaal van Jezus laatste dagen in flashbacks. Livemuziek wordt afgewisseld met filmbeelden op locaties in de Zaanstreek: De jonge Jezus leert het timmer vak van Jozef in een timmerwerkplaats op de Zaanse Schans. Ze maken een kribbe. Op de achtergrond staat een kruis. Er klinken 33 hamerslagen.

The Passion wordt gehouden op dinsdag 11 april, vanaf 20 uur bij de Ontmoetingskerk op de Parklaan in Zaandijk