Ben jij die eigentijdse voorganger die onze kerkgemeenschap inspireert?

De Mattheus Kerkgemeenschap is op zoek naar een enthousiaste en eigentijdse voorganger met een passie voor het verbinden van eeuwenoude Bijbelse teksten met het hedendaagse leven. Ben jij op zoek naar een uitdagende rol in een kleine maar bruisende kerkgemeenschap in de Zaanstreek? Dan is dit jouw kans om samen met drie andere bevlogen voorgangers het verschil te maken!

Over de Mattheus Kerkgemeenschap

Bij de Mattheuskerk in Zaandam staat de mens centraal. We zijn een vrije geloofsgemeenschap, gebaseerd op de joodse en christelijke traditie die zich ook laat inspireren door andere wereldreligies en het leven zelf. We lezen we uit de Bijbel en uit andere inspirerende en spirituele bronnen. We zijn een werkplaats waar we, door met elkaar te vieren, te zingen en door onze activiteiten voor anderen, verbinding maken en van betekenis willen zijn voor de wereld om ons heen; veelkleurig en inclusief waar gelijkwaardigheid een basiswaarde is. Omdat het om mensen gaat.

Functieomschrijving

Als voorganger in onze gemeenschap ben je verantwoordelijk voor het leiden van de dienst. Dit doe je met de drie andere voorgangers. Je hebt de kans om met jouw ervaring, inspirerende en eigentijdse benadering de brug te slaan tussen Bijbelse verhalen en de uitdagingen van het moderne leven. Jouw rol is belangrijk voor het bevorderen van verbinding, hoop en positiviteit binnen onze gemeenschap.

Taken en verantwoordelijkheden:

• Leiden van de viering één à twee keer per maand op zondagochtend 10 uur, waarbij je op een boeiende manier Bijbelse teksten vertaalt naar relevante boodschappen voor onze gemeenschap.
  • Actieve deelname aan LeVie-overleg met de andere drie voorgangers om diversiteit en synergie te bevorderen.
  • Stimuleren van sociale betrokkenheid en het leggen van contacten binnen de gemeenschap.
  • Inspireren van gemeenteleden om hun geloof te verdiepen en actief deel te nemen aan de gemeenschapsactiviteiten.

Wie zoeken wij?

Je werkt in deeltijd al in kerk en zoekt extra uitdaging. Of je werkt bij een bedrijf of overheid en je wilt je passie voor theologie toch tot uiting brengen. Of je bent net met pensioen en het kerkenwerk inspireert je nog steeds.

Wat vinden wij verder belangrijk

• Theologische opleiding (Universitair/HBO)
  • Sociaal vaardig en in staat om gemakkelijk contacten te leggen met het Stichtingsbestuur en  werkgroepen
  • Een teamspeler die samen met andere voorgangers een gezamenlijke hedendaagse geloofsvisie ontwikkeld
  • Je vraagt ruimte voor traditie en eigentijds geloofsbeleving
  • Je zoekt ruimte waarin zowel traditie als eigentijdse geloofsbeleving mogelijk zijn

Wat bieden wij:

• Een inspirerende werkomgeving in het hart van Zaandam
  • Samenwerking met drie andere gepassioneerde voorgangers
  • Een gemeenschap die openstaat voor vernieuwing en verdieping
  • En een vergoeding voor het voorgaan en voor de reiskosten

Ben jij de enthousiaste voorganger die wij zoeken? Stuur dan je motivatiebrief en cv zo snel mogelijk naar Paul van der Veer, voorzitter van de Mattheuskerkgemeenschap Zaanstreek. E-mailadres: info@mattheuskerk.nl.

We kijken ernaar uit om jou te spreken en samen te bouwen aan een levendige en betrokken kerkgemeenschap!