Het Mattheus Podium

Op zondag 23 april houdt Zaankanter Benno Graas, auteur van Poreus Staal, in de Mattheuskerk op het Papenpad in Zaandam een interactieve presentatie over zijn gelijknamige boek. Centrale thema van de presentatie is: Toeval, en hoe we dat ervaren. Onder begeleiding van beelden, die hij tijdens zijn wereldreizen maakte, neemt hij u mee naar de wonderlijke wereld van het toeval. Een bekend voorbeeld is dat je plotseling denkt aan iemand die je al jaren niet hebt gezien. Nog dezelfde dag kom je die persoon in levende lijve tegen. “Hoe is het mogelijk!” roepen we dan.

Deze lezing is de aftrap van serie maandelijkse bijeenkomsten in de Mattheuskerk, met als titel Het Mattheus Podium. Voor de Mattheusgemeenschap is het een nieuw initiatief om op een andere manier met zingeving naar de hedendaagse werkelijkheid te kijken.

Naast presentaties, zullen er ook lezingen en muzikale bijeenkomsten in het kader van Het Mattheus Podium worden georganiseerd.

De bijdrage van Graas start rond de klok van half twaalf in de Mattheuskerk en duurt met nazit tot ongeveer 13.00 uur. Er is geen entreeprijs voor het evenement. Wel staat er na de lezing, ter dekking van de organisatiekosten, een mandje klaar voor een vrijwillige bijdrage. U bent van harte welkom op het Papenpad 13 in Zaandam.