Interreligieuze maaltijd voor herhaling vatbaar

Het is woensdag 14 november 2018 rond 18:00 uur en de mensen verzamelen zich in de Bovenzaal van de Jozefparochie voor de interreligieuze maaltijd met het thema “Ontmoeting rond de maaltijd”. En een ontmoeting werd het. Er kwamen mensen uit alle richtingen van Zaanstad, Christenen, Moslims, Hindoestaans en Bahai. Bij binnenkomst een drankje en iedereen was enthousiast, want er kwamen meer dan 60 personen op de uitnodiging af, zelfs 2 fractieleden van de partij Denk.

De zaal was ingericht met diverse tafels waar zes personen omheen zitten konden en deze werden gelukkig ook gemengd bezet voor een optimale ontmoeting. Ds. Mirjam Sloots heette als voorzitter van de Stichting Samenbindende Projecten iedereen van harte welkom en was blij verrast met de grote opkomst. Terwijl Mirjam het woord voerde, werd ondertussen de soep, door Margriet van Engelen en Rosa Meulenkamp gemaakt, rondgedeeld, die zeer goed in de smaak viel.

Hasrat Bagkari had met zijn vrouw een Indiase maaltijd gekookt, rijst met een kipsaus. Eenvoudig maar zeer smaakvol. Daarnaast was er nog een heerlijke salade van Bert Valk. Als dessert nog een fruitsalade van Marga Breed  en een kopje koffie toe met een zoet hapje. Uiteraard hebben we niet op een droogje gezeten, we werden rijkelijk voorzien van de drank die men wenste. Tussen het eten en drinken door werd er aan de tafels gezellig gesproken en kennis gemaakt. Bij het vertrek werd er door verschillenden mensen al aangegeven, dat men genoten had en dat dit voor herhaling vatbaar was.

Het geheel werd prima verzorgd door de mensen van de Jozefparochie, Mieke, Jolanda, Tine en Annemarie onder leiding van Ger Swart . Al met al was het organiserend comité tevreden met het resultaat van deze avond.

Martin Meulenkamp