Vredesweek 2017: het leggen van een ‘Tapijt van de Vrede’

In het kader van de jaarlijkse vredesweek wordt op allerlei plaatsen op vele manieren uiting gegeven aan het grote belang van vrede. Deze keer is het landelijk thema van de vredesweek ‘Kracht van verbeelding’. Op zaterdagmiddag 23 september willen we, vanuit de werkgroep Jodendom, Christendom en Islam, samen met vele anderen, bij wijze van verbeelding, een tapijt van de vrede leggen op het plein voor de Kogerkerk te Koog aan de Zaan, hoek Raadhuisstraat/Verzetsstraat (naast het viaduct in de A8). De aanvang van het project is om 13 uur. Om 16 uur vindt een korte afsluiting plaats in de Kogerkerk.

We worden geholpen door kunstenares Marianne van Heeswijk. Het materiaal dat daarbij gebruikt wordt is: doppen, oude Cd’s, oude LP’s etc. Wilt u meer weten? Hoe zo’n tapijt er uitziet? Waarom? Ga naar: www.villavanheeswijk.nl/tapijt-voor-vrede.html Daar hoort u Marianne van Heeswijk ook een en ander vertellen. Voor meer info over de vredesweek, ga naar: https://vredesweek.nl/thema-2017